FAQ voor waist trainers

Waist trainers! Wie kent ze niet. De laatste tijd zie je ze steeds meer in de media. Een waist trainer kan veel voor je betekenen, maar voordat je gaat starten met een waist trainer, zijn er een aantal dingen die je moet weten om ervoor te zorgen dat je de beste waist trainers ervaring hebt die mogelijk is.

Hier zijn 4 tips om je te helpen het beste uit waist trainer te halen:

1. TRAIN JE HOUDING 

Tijdens het gebruik van je waist trainer moet je ervoor zorgen dat je er aan werkt om je houding te versterken. Als je absoluut geen oefening of krachttraining  doet terwijl je waist traint, kan je lichaam afhankelijk worden van de waist trainer en je houding ook. Het is namelijk ook belangrijk dat je rug/houding blijft trainen ook als geen waist training volgt.

2. KIES DE JUISTE PASVORM

Bij het kiezen van je waist trainer is het belangrijk dat je er een aanschaft die goed past. Als je dat niet doet, riskeer je dat de trainer te los zit en daardoor niet effectief is, of je riskeert jezelf lichamelijk letsel toe te brengen doordat hij te strak om je buik zit. Om ervoor te zorgen dat je de juiste maat draagt, raden wij je aan om de benodigde metingen altijd eerst 's ochtends uit te voeren, zodat je metingen accuraat zijn en niet worden beïnvloed door een mogelijk opgezette buik.

3. HOE LANG MOET JE EEN WAIST TRAINER DRAGEN?

Volgens sommig critici zou je een waist trainer slechts zes weken achter elkaar moeten gebruiken om een ​​veiligeen gezonde waist training te hebben. Maar iedereen is anders. Er zijn personen, die de waist trainer 3 tot 6 maanden hebben gedragen! Het hangt echt af van jouw lichaam en resultaten.

4. WAT MOET JE VERMIJDEN?

Vermijd een te grote of te kleine waist trainer. Als je een te grote waist trainer hebt, dan zul je weinig tot geen resultaten boeken. Gelukkig hebben onze waist trainers verschillende verstel opties, dus als je een medium hebt, kun je de waist trainer kleiner of groter maken! Als je een te kleine waist trainer hebt, kun je wel wat resultaten boeken, maar dan tegen een prijs. Je loopt allerlei risico’s, op van alles, van ongemak tot moeizame ademhaling of nog erger. Draag je waist trainer dus nooit te strak!

Eet ook niet teveel, eet kleine porties, verdeeld over 6 x per dag. Zoals de meeste voedingsdeskundigen je zullen vertellen, is het beter om kleinere maaltijden per dag te eten dan drie grote per dag, dit advies krijg je ook van ons mee met de waist training. Probeer echt kleine maaltijden te eten, doe je dit niet dan zal je de waist trainer als ongemakkelijk ervaren, omdat je maag kan uitzetten en de waist trainer dan te strak tegen buik/maag streek drukt.

Hou je aan deze tips, sport en let op je voeding, schaf een waist trainer aan die bij je past en starten maar!

 

Heel veel succes!